W marcu rozpoczęła się budowa drugiej podstacji trakcyjnej na potrzeby zasilania linii tramwajowej. Będzie ona zlokalizowana na miejskiej działce przy ul. Żeromskiego 3. Dotychczas teren był niezagospodarowany.
Będzie to jednokondygnacyjny obiekt o powierzchni blisko 200 m2. Wykonany zostanie utwardzony dojazd i dojście do budynku oraz ogrodzenie ternu i tereny zielone. Zaprojektowano również nowe nasadzenia drzew przy wschodniej granicy działki. Z racji lokalizacji w samym centrum, połowa powierzchni obiektu (od strony ul. Żeromskiego) będzie przeznaczona na handel lub usługi. Wygląd budynku został uzgodniony z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków. Elewacja zachodnia, czyli od ul. Żeromskiego, będzie wykończona płytkami ceglanymi.
W ciągu miesiąca wykonano wykopy pod budynek, badania geologiczne, fundamenty, instalację sanitarną podposadzkową, wylewkę. Aktualnie trwa murowanie ścian, szalowanie i zbrojenie nadproży.
Nowa podstacja przy ul. Żeromskiego zastąpi starą podstację, która jest zlokalizowana przy wejściu do parku Słowackiego, obok muzeum. Mała kubatura obiektu, brak możliwości jego rozbudowy i inne względy zdecydowały o nowej lokalizacji. Po wykonaniu przeliczeniu obszarów zasilania okazało się, że odpowiednim miejscem będzie właśnie rejon ul. Żeromskiego.
Przez dziesięciolecia nie było żadnych inwestycji w obiekt podstacji przy zamku. Fatalny stan techniczny przestarzałych urządzeń szczególnie w okresie zimowym powodował zaniki napięcia w sieci trakcyjnej. Skutkowało to uciążliwymi dla pasażerów przerwami w ruchu na linii 41. Dzięki budowie nowego obiektu, wyposażonego w najnowsze urządzenia, zachowana zostanie ciągłość zasilania sieci tramwajowej.
Zakończyła się już także większość prac związanych z budową podstacji na krańcówce tramwajowej przy Dużym Skręcie. Tam nowy budynek zastąpił starą kontenerową podstację.
Obydwie podstacje będą połączone z Centralną Dyspozytornią Mocy MPK-Łódź.