Bezpieczniej na przejściach dla pieszych

Realizowana inwestycja to również poprawa bezpieczeństwa pieszych. Wykonywane są doświetlenia przejść dla pieszych.

Bezpieczeństwo uczestników ruchu jest celem nadrzędnym, dlatego w miejscach gdzie kończy się chodnik a zaczyna jezdnia, w okolicach peronów przystankowych i przejść dla pieszych zastosowano specjalne płytki wskaźnikowe. Odpowiednia struktura i kolor płytki chodnikowej (żółty) wytycza trasę dla osób niewidomych tak, aby nie narazić ich na żadne niebezpieczeństwo. Co więcej, ostrzegają one osoby niedowidzące lub niewidzące o zbliżającym się niebezpieczeństwie.

Kolejnym elementem poprawy bezpieczeństwa są dodatkowe doświetlenia przejść dla pieszych. Jest to szczególnie ważne w okresie jesienno-zimowym, kiedy pogorszenie warunków atmosferycznych (szybko robi się ciemno) oraz zmienne samopoczucie wpływają na koncentrację uwagi, dochodzi wtedy najczęściej do wypadków z udziałem pieszych. Lepsza widoczność oznacza wyższy poziom bezpieczeństwa.

Doświetlenie przejścia dla pieszych Warszawska / Sikorskiego

W ramach inwestycji Wykonawca Inwestycji dodatkowo doświetli 20 przejść dla pieszych:

  1. Warszawska/Nawrockiego przejście przy peronach tramwajowych;
  2. Zamkowa/Traugutta przejście przy peronach tramwajowych
  3. Warszawska/Myśliwska;
  4. Warszawska – przystanek Tkaniny Techniczne;
  5. Warszawska/Sikorskiego – 2 przejścia dla pieszych przecinające torowisko;
  6. Warszawska 51 – przejście do Przedszkola Miejskiego nr 15 naprzeciwko budynku „PABII”.
  7. Warszawska/Kapliczna;
  8. Warszawska/Konstantynowska  – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe;
  9. Warszawska/Poprzeczna  – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe;
  10. Stary Rynek/ Gdańska – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe;
  11. Zamkowa/Piłsudskiego;
  12. Zamkowa/Kościuszki/Pułaskiego;
  13. Zamkowa/Waryńskiego/Bagatela;
  14. Zamkowa/Wyszyńskiego/kościół NMP – 2 przejścia;
  15. Zamkowa 42/przejście pomiędzy ul. Żeromskiego – Lutomierską;
  16. Zamkowa/Reymonta;
  17. Zamkowa/Konopnickiej – 2 przejścia przez torowisko tramwajowe;
  18. Łaska/Szarych Szeregów przejście Wschodnie;
  19. Łaska/Szarych Szeregów przejście Zachodnie;
  20. Łaska/Węglowa/Ostatnia.

Należy podkreślić, iż do tej pory w  centrum Pabianic istniała sieć oświetleniowa, którą stanowiły wysokoenergetyczne oprawy sodowe o mocy 70W, 100W, 150W, 250W. W ramach inwestycji montowane jest energooszczędne oświetlenie ledowe, które spełnia najwyższe standardy europejskie. Jest nowoczesne i innowacyjne. Zastosowane oprawy zostały uznane przez niezależne instytucje za optymalny wzorzec na rynku charakteryzujący się wydajnością, wszechstronnością oraz oszczędnością energii elektrycznej. Oświetlenie ledowe maksymalizuje oszczędność energii i nie wymaga żadnych specjalnych zabiegów konserwacyjnych przez cały okres eksploatacji. Oświetlenie LED posiada szerokie widmo świecenia zbliżone do widma słońca. Dzięki temu różnice w kolorach obiektów są wyraźniejsze, co daje lepszy kontrast i zapewnia lepszą widoczność na danym obszarze. Oświetlenie LED zapewnia zatem większą ostrość widzenia przy znacznie mniejszej ilości lumenów.

Doświetlenie przejścia dla pieszych Warszawska / 3 Maja

Komunikacja tramwajowa jest ekologicznym środkiem transportu. Wszystkie elementy infrastruktury, wchodzące w skład realizowanej inwestycji, w tym opisane wyżej oświetlenie spełniają najwyższe standardy i normy europejskie. Dzięki temu możemy mówić o najwyższej jakości montowanych materiałów, co oprócz walorów estetycznych i ekonomicznych jest również ekologiczne i przyjazne środowisku.

No Comments Yet

Comments are closed