Trwa montaż szyn. Jak się odbywa?

Rozpoczął się montaż toru na ul. Warszawskiej i Zamkowej. Jak się odbywa?

W pierwszej kolejności szyny są czyszczone i gruntowane żywicą epoksydową. Tą samą żywicą gruntowane jest podłoże betonowe w korytach płyt. Żywica ta zapewnia ochronę antykorozyjną i jednocześnie zwiększa przyczepność masy zalewowej użytej do mocowania szyny.

Następnie wykonuje się spawanie szyn. Spawanie wykonują wykwalifikowane osoby  z odpowiednimi uprawnieniami. Szyny blokowe spawane są za pomocą spawarek elektrycznych drutem spawalniczym w specjalnej osłonie. Każdy spaw jest szlifowany, a następnie sprawdzana jest poprawność jego wykonania za pomocą liniału i zestawu szczelinomierzy. Z takiego pomiaru tworzony jest protokół badania. Dodatkowo losowo 20% wykonanych spawów ma być przebadane defektoskopowo, czyli będzie wykonany w potocznej nomenklaturze „rentgen spawu”.

Kolejnym etapem jest ułożenie szyn na przekładach gumowych w korytach płyt torowych, regulacja w pionie i poziomie, a następnie zalanie ich masą na bazie poliuretanów. Masa ta mocuje szyny do podłoża koryta, jednocześnie zapewnia lepsze wytłumienia drgań i hałasu od pojazdów szynowych.

No Comments Yet

Comments are closed